• karin heeft een update geplaatst in de groep Groepslogo van Wonen en werkenWonen en werken 7 maanden geleden

    hallo, ik heb de overstap naar een nieuw forum niet goed opgevolgd. Zijn alle oude items weg? Ik zoek namelijk op welke site ENEL buitenlanders de kans geeft om on-line de rekening te betalen. Mijn internet speurtocht lukt niet goed, ik denk dat ik strand op reclame en lidmaatschaptoestanden van ENEL waar ik niet veel mee ben… Ik weet dat er op het oude forum een hoop info stond, die ik jammer genoeg nergens opgeslagen heb…in dit nieuwe archief levert de zoekterm ENEL nog niets op ….:-(
    Bedankt alvast om me op weg te helpen! Karin

    • @Karin, als eerste leuk dat je weer een kijkje komt nemen op het italieforum, inderdaad zijn alle oude post weg. Dit was gewoonweg niet te voorkomen. het was de keuze of alles houden bij het oude met alle problemen van dien, of geheel opnieuw beginnen. maar ik zie dat al veel van de oude bezoekers er toch weer zijn dus ik ben vrij wel zeker dat er iemand is die je vraag kan beantwoorden.

    • @karin
      Ik heb even op de site gekeken, maar die is vernieuwd en dan weet ik het niet zo maar terug te vinden. Het was trouwens geen site, maar een IBAN-bankrekeningnummer en dat stond ergens in het pak papier dat je bij een ENEL-factuur krijgt. Ik betaal nu al jaren via automatische incasso. En dat werkt al jaren probleemloos. Vroeger betaalde ik wel eens te laat (als ik weer eens in Italië was) en dan was ENEL heel snel met het terugdraaien van het af te nemen vermogen. Dan kon je maar een paar lampjes laten branden, of alleen de koelkast en verder niets. Dat is lastig, hoewel na betaling alles wel weer supersnel in orde gemaakt wordt.
      Maar nu betaal ik via die automatische incasso altijd op tijd, er wordt altijd correct geïncasseerd en ik heb nooit meer gedoe gehad.

      Dat kun je regelen via een invulformulier bij de factuur, waar wat gegevens moeten worden ingevuld en opgestuurd. De rest gaat dan vanzelf. Ongeveer een week voor de vervaldatum krijg je bericht via e-mail en kun je eventueel kijken of het opgegeven aantal kWh klopt. Zo ja, niets doen; zo nee, dan weet ik niet wat te doen, want dat is nog nooit gebeurd.

      • @Lex, alle begrip voor de nieuwe aanpak en proficiat voor het resultaat. Hopelijk wordt het archief een handige tool, want interessante info terugvinden was vroeger idd niet zo makkelijk.
        En voilà, je hebt gelijk, ik zie al een behulpzame reactie!
        @Peter R., bedankt voor de tip. Wij startten pas deze zomer met ENEL en alle administratie en praktische toestanden werd voor ons (als niet residenten in Italië) via onze architetto geregeld. We hebben geen straatnr. /postbus aan ons stekje “alla campagna”. Facturen of andere post komt er niet. Dus ook nog geen eerste factuur van ENEL gezien … Ik vermoed dat de architect wel snel zal zijn om deze aan ons door te sturen, als de eerste afrekening bij hem toekomt !
        En dan kan ik jou tip volgen…. Mille grazie!
        Karin

        • Domiciliazione bolletta Enel

          Più comodo ancora è il servizio di domiciliazione bancaria e postale, tramite addebito sul conto corrente bancario o Banco Posta. Ecco come richiedere la domiciliazione:

          online dall’Area Clienti di Enel Energia, cliccando su “Attiva RID” ed inserendo il proprio codice IBAN;
          compilando l’apposito Modulo RID (Autorizzazione permanente di addebito su conto corrente) e consegnandolo alla tua banca;
          chiamando il numero verde 800 900 860 attivo tutti i giorni, 24 ore su 24.

          Pagare bolletta Enel tramite bonifico

          Per pagare la bolletta Enel puoi anche effettuare un bonifico bancario dall’Italia e dall’estero a Enel Energia Spa utilizzando i seguenti dati:

          BANCA INTESA S.P.A. – Sede di Roma – Via del Corso, 226 – 00187 Roma – c/c 051014470177.
          IBAN: IT18Y0306905020051014470177 – SWIFT/BIC:BCITITMM700;

          • Grazie mille per il tutto Fonzarella!!!
            Wat een luxe dat ik zelf niet meer op de site op zoek moet gaan naar de alle data.
            Het enige dat ik nu nog te pakken moet krijgen is onze eerste factuur van ENEL…
            We zijn in augustus 2016 aangesloten. Ik heb het idee dat er dan stilaan toch al een eerste factuur zou moeten volgen….
            Natuurlijk hebben we heel weinig verbruik omdat we er (jammer genoeg) maar enkele weken per jaar doorbrengen. Ik vermoed echter dat facturatie niet samenhangt met verbruik…
            Dus toch maar even die architect zelf mailen!

            • Ik heb ook regelmatig, vooral ‘s zomers, te weinig verbruik. Maar ik krijg dan toch wel een factuur van ENEL met het opschrift “Niente da pagare”. Het bedrag is dan ongeveer € 25. Misschien vindt je architect (is dat je geometra?) deze facturen de moeite van het doorsturen niet waard.

            • Normaal gesproken ontvang je toch elke 2 maanden een factuur van de Enel!